Okan Üniversitesi eArşiv

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TOPLAM KALİTE UYGULAMALARININ YÖNETİCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TEKİRDAĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Show simple item record

dc.contributor.author Arzu, KOCAÇINAR
dc.date.accessioned 2014-10-31T13:29:59Z
dc.date.available 2014-10-31T13:29:59Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/260
dc.description İŞLETME Yüksek Lisans Tezi en_US
dc.description.abstract Toplam Kalite Yönetimi bir değişim ve dönüşüm aracıdır. Bununla birlikte en önemli yönetsel etkililik araçlarından biridir. Toplam Kalite Yönetimi ilk olarak örgütsel gelişme, ikinci olarak yönetsel bir uygulamadır. Bu araştırma iki temel yapı üzerine kurgulanmıştır. Birincisi nitel araştırma, ikincisi bu nitel araştırmadan çıkan sonuçlar üzeriden elde edilen bilgi toplama ölçeği üzerinden nicel araştırmadır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında TKY’den sorumlu üst düzey yöneticilerin TKY uygulamalarının değerlendirilmesine ait nitel bir çalışmanın sonuçlarını Tekirdağ ilinde görev yapan okul ve kurum yöneticileri üzerinde nicel olarak yordamlanması ile Milli Eğitim Bakanlığı toplam kalite uygulamalarının yöneticiler tarafından değişik alt boyutları ile değerlendirmelerini belirleyerek başta Bakanlık ve merkez teşkilatındaki yöneticiler olmak üzere bu konuda çalışma yapan kişi, kurum ve kuruluşlara kaynaklık edebilecek bazı verilerin ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın kapsamı içinde kalan Tekirdağ ilinde görevli 321 okul ve kurum yöneticisinin görüşlerini belirlemek için TKY’nin alt boyutları ile ilgili 51 madde ve kişisel bilgileri içeren bir anket geliştirilip, geçerliliği ve güvenirliliği sağlandıktan sonra uygulanmıştır. Yapılan analizlerde yöneticiler toplam kalite yönetimini değişik oranlarda yeterli bulmaktadırlar. Yönetim süreçlerine katkısı faktörü açısından “TKY uygulamaları, sorunları çalışanlarla ortak kararlar alarak çözmeyi sağlamıştır” en yüksek, üst yönetimin desteği ve ödül süreci açısından “TKY uygulamaları, okul/kurumumuzda ödüllendirilen personel sayısını artırmıştır” en düşük oranda yeterli bulunmaktadır. Ayrıca, okul ve kurum yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesinde yönetim süreçlerine katkısı, kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörleri ile mesleki kıdem değişkeni arasında anlamlı farklar gözlenmiştir. Başka bir ifade ile Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin okul kurum yöneticilerine göre TKY uygulamalarını değerlendirmede tüm boyutları ile okul kurum yöneticilerine göre daha yeterli görmektedir. Cinsiyet değişkenine göre deneklerde yönetim süreçleri faktörü açısından anlamlı farklar ortaya çıkmaktadır. Erkek deneklerin kadın deneklere göre yönetim süreçlerine katkısının daha yeterli olduğunu görmektedir. Ayrıca, kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörleri ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Kadın denekler erkek deneklere göre kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörlerini daha yeterli görmektedir. Eğitim durumu değişkeni ile okul ve kurum yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesinde yayılım ve yönetici yeterliliği faktörü arasında anlamlı farklar ortaya çıkmaktadır. Buna göre doktora eğitimi almış okul kurum yöneticileri, yüksek lisans, lisans ve ön lisans eğitimi almış yöneticilere göre yayılım ve yönetici yeterliliğini daha yeterli bulmaktadır. en_US
dc.publisher Okan Üniversitesi TEZ (Thesis) en_US
dc.subject Yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Yöneticilerin Değerlendirmesi. en_US
dc.title MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TOPLAM KALİTE UYGULAMALARININ YÖNETİCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TEKİRDAĞ İLİ ÖRNEĞİ) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account