Abstract:
Türkiye’de son on yılda pek çok yeni yükseköğretim kurumu kurulmuştur. Yeni kurulan yükseköğretim kurumları kurumsallaşmaya çalışırken iki temel hedefi vardır. Birincisi yükseköğrenim görmek isteyen öğrencinin nitelikli olması, ikincisi ise kurumu yaşatacak yeter sayıda öğrencinin ilgili programı tercih etmesidir. Bu çalışmanın amacı üniversitelere kayıt yaptıran öğrencilerin tercihlerini etkileyen faktörlerin analiz edilmesi, üniversite tanıtım etkinliklerinin etki derecesinin incelenmesidir. Çalışmada hizmet kavramı, hizmetlerin pazarlanması, eğitim hizmetinin özellikleri, üniversite kavramı, Türkiye’deki üniversiteler genel olarak değerlendirilmiş, üniversite tanıtımlarının etkisi anket yöntemiyle tespit ve analiz edilmiştir. Araştırmada farklı tarihlerde kurulmuş dört üniversitenin hukuk veya işletme bölümlerinin birinci sınıflarında 2013-2014 öğretim yılında kayıtlı öğrenciler gruplara ayrılarak veri analizi yapılmıştır.