Abstract:
FATİH projesi, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okulların teknolojik alt yapısını iyileştirmek suretiyle derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin verimli şekilde kullanılmasını gerçekleştirerek eğitimin niteliğini artırmak amacıyla 2010 yılının Kasım ayında Milli Eğitim Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlığı arasında imzalanan bir protokolle kamuoyuna duyurulan bir projedir.
Proje uygulayıcıları, bu proje ile Türkiye’deki okulların tamamının etkileşimli tahta ile donatılmasının ve bütün öğrenci ve öğretmenlere tablet bilgisayar dağıtılmasının planlandığını belirtmişlerdir. Projenin beş yılda tamamlanması planlanmaktadır.
Eğitimde FATİH Projesi kapsamında 2012-2013 Eğitim Öğretim yılı başında
Anadolu Liselerine LCD Panel Etkileşimli tahtalar kurulmuş ve derslerde kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, bu yeni uygulamaya yönelik ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerini incelemek, bu görüşlerin sınıf düzeyi, cinsiyet ve bilgisayar kullanma yeterlik algısına göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla İzmir’in Karabağlar ilçesinde bulunan bir Anadolu Lisesi öğrencilerinden 80 kişilik bir gruba, bir grup demografik soru ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Etkileşimli Tahtaya İlişkin
Görüşleri Belirleme Anketi” uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik genel görüşlerin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik görüşlerinde ise cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilgisayar kullanma yeterlik algısı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir.